• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?


  • Totalt antal röstare
    28
K

Knut S

Gäst
Poäng: 0
Hej! Om man har ett högt blanco lån 450 k med relativt hög ränta 11%. Hur kan jag göra för att någon bank ska kunna lösa in det för en bättre ränta? Lånet är hos Bank Norwegian och jag har 470 inkomst 3 ff och 2,5 % uc score. Höjt min lön till 45 tusen månaden nu, men den inkomsten syns inte på UC. Ska jag vänta med söka och försöka beta ned lånet till runt 350 k, då det möjliggör flera långivare att erbjuda nytt lån, eller vad har du för tips?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Hej Knut,

Skulle vara förmånligt att få ner riskprognosen till under 1% sedan finns flertal alternativ för att lösa 350-400k utav lånet eller dela lånet med 2 lån med betydligt bättre villkor.
Vänta tills dess at hur fått minst 3 lönespecifikationer med din nya inkomst (detta kan efterfrågas om inkomstuppgifter skiljer sig från inkomstdelarationen) och banken kan kräva dessa för att kunna räkna på din nya inkomstgrad.

Hur många lån och krediter har du idag?
Hur många uc har tagits senaste 12 månader (och när registrerades dom)
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Om man får ett lån beviljat, signerar och lånet betalats ut, är det då vanligt att banken efter detta begär lönespec och massa intyg?
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Nej detta frågas efter innan pengarna betalas ut, vanligtvis innan dom ens skickar skuldebrev.
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Jag har idag fått beviljat att jag och min sambo ska höja bolånet med 400k pga av mitt spelmissbruk. Pratade med SBAB idag, trodde det skulle vara kört med 12 ff och 250 i blancolån, ett par väldigt färska. Men efter qtt han gick igenom kalkylen och gick igenom min UC så sa han att det ser bra ut, och att han beviljar en ökning på 400k. Han skulle endast skicka detta vidare till kreditavdelningen.

Finns det risk att dom i sin tur nekar?
Jag ställde den frågan till han, och det sa han att dom kunde göra, men inte borde göra, för annars skulle han aldrig godkänna lånet och skicka ärendet vidare..
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Kreditavdelningen tar själva beslutet och kan frågar efter kompletteringar etc, om ärendet skickas till dom är det för att ytterligare prövning behövs. Det finns en risk men hoppas det går igenom!
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Okej. Men han sa att alla godkända ansökningar alltid går igenom kreditavdelningen? Han sa även att han aldrig skulle godkänna vårat lån om han inte ansåg att det skulle godkännas.
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Det gör det säkerligen för bostadslån.
Jag har endast arbetat med blanco, krediter, avbetalningar och försäkringar så inte expert på bostad sidan.
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Okej. Ja, för säger han att allt ser bra ut, och han inte skulle skicka detta vidare om han inte ansåg att det kommer godkännas, så skulle han ha godkänt mig från första början. Kan man ju tycka.
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Och det handlar om att öka bolånet med 400k. Hade utrymme för nästan 700k
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp